Tähelepanu lasteaednikud ja teised, kes igapäevaselt väikelastega töötavad ..

Meaningful Talks koostöös Eesti Lasteaednike Liiduga on kokku pannud videokursuse, milles Eesti parimad oma ala spetsialistid hakkavad jagama teadmisi “KUIDAS LASTEAIA ÕPETAJANA HÄSTI HAKKAMA SAADA JA HOIDA ISEENNAST TASAKAALUS?”. 

SEE VIDEOKURSUS SOBIB IDEAALSELT JUST NEILE, KES IGAPÄEVASELT VÄIKELASTEGA TÖÖTAVAD

Oled sa vahel tundnud, et ei suuda aega piisavalt hästi planeerida ja tekib pidev ülekoormus? Mismoodi vältida läbipõlemist, säilitada rahu ja hoida iseennast õpetajana?

Elutempo on väga kiire ja mõistmisele, miks ma nii käitun, mõtlen või ütlen, on liiga vähe aega. Ma ei jõua endasse vaadata ja muutunud olukord ühiskonnas tekitab pingeid. 

Õpetaja töös on suhtlemisoskus äärmiselt oluline ning suhtlemine on nii intensiivne, et tihti tunned ennast peale tööpäeva kui tühjaks pigistatud sidrun. 

Kuidas siis ennast kiiremini taastada ja leida efektiivsemaid võimalusi, et suhelda ennast säästvamalt ning luua kollektiivis ühtehoidvat sünergiat?

Õpetajaks olemine ei saa kunagi “valmis”. Tule liitu videokursusega ning täienda õpetajaks olemise tööriistakasti.

See videokursus on Sulle kui tunned, et:

Kursuse läbides:

PÕNEVUST JA UUSI IDEID JAGUB KÕIGILE, KES IGAPÄEVASELT VÄIKELASTEGA TÖÖTAVAD

Mis toimuma hakkab?

Toimuma hakkavad videoloengud ja praktikad Sulle sobival ajal.

  • Videoloenguid on kokku 27 tundi
  • Kairi Kuusma  (videoloengud, kestus kokku 2 tundi + 30 min ) Teema: REAKTSIOONI- JA KÄITUMISMUSTRID
  • Jaana Saar  (videoloengud, kestus kokku 3 tundi) Teema: LAPS JA PERE 
  • Toivo Niiberg (videoloengud, kestus kokku 2 tundi ) Teema: ÕPETAJA POSITIIVNE ENESEKEHTESTAMINE LAPSEVANEMAGA?
  • Urme Raadik ja Sille Jõgeva (videoloengud, kestus kokku 2 tundi) Teema: OMAVAHELISED SUHTED
  • Jane Snaith (videoloengud, kestus kokku 3 tundi) Teema: TRAUMATEADLIK LÄHENEMINE
  • Kristina Mägi (videoloengud, kestus kokku 3 tundi) Teema: KUIDAS LUUA JA HOIDA MEESKONNATÖÖS ÜHTEHOIDVAT SÜNERGIAT? Tulevikuoskuste ja iseseisvuse kujunemise toetamise võimalused lasteaias?
  • Aigar Vaigu ja Andres Juur (videoloengud , kestus kokku 2 tundi) Teema: HARIDUSE “SUUR PILT”,  TULEVIKUOSKUSED JA NENDE ARENGU TOETAMINE LASTEL
  • Romet Vaino (videoloengud, kestus kokku 3 tundi) Teema: LOODUSKESKKOND
  • Rannamõisa lasteaed (videoloengud, kestus kokku 3 tundi) AVARDUNUD ÕPIKESKKOND
  • Toila Lasteaed “Naerumeri” (videoloengud, kestus kokku 3 tundi) , teema: MEESKONNATÖÖ, USALDUS, JULGUS, LAPSE JA ÕPETAJA POTENTSIAAL

Videokursus sisaldab:

Milline virtuaalne koolituskeskkond välja näeb?

Peale ostu sooritamist saadame Sulle ligipääsu kursuse keskkonda. Just selles, mugavas ja lihtsas virtuaalses koolitusruumis, saad vaadata videoloenguid just endale sobival ajal ning kohas. Kursuse loengud on ära jagatud teemade kaupa ja iga loengu pikkus on välja toodud vastavas teemablokis. 

Ära muretse kui Sa ei jaoks tervet loengut lõpuni kuulata, Sa saad loengu alati pausi peale panna ja hiljem keskkonda sisse logides, jätakata sealt, kus pooleli jäi!

Videomaterjal jääb Sulle kättesaadavaks kuni 6 kuuks.

Parimaid aktiivõppe teadmisi, enesearengu lahendusi ja suhtlustehnikaid jagavad oma ala tippkoolitajad

Toivo Niiberg

Psühholoog ja õpetaja

Olen kokku töötanud õpetaja ja õppejõuna erinevates koolides ja kõrgkoolides43 aastat. Praegu olen pensionil ja töötan poole koormusega Maarja Külasõpetaja-nõustajana. Oma elus olen kõige rohkem õppinud ja täiendanud ennastpsühholoogias ning seda kokku 13 aastat. Olen lõpetanud 5 kõrgkooli. Omanteadusmagistrikraade psühholoogias, loodusteadustes ja aianduses. Minu suleston ilmunud 98 trükist, millest 6 on luulekogud. Olen Eesti Ajakirjanike Liidu,Eesti Humoristide Liidu ja Eesti Koolipsühholoogide Seltsi liige. Tähtsamadautasud: Eesti Luuleliidu Luulekevade laureaat, 1987; Eesti luuleliidu KuldseKaselehe laureaat, 1992; Maalehe parim aasta kaastöötaja, Maalehe Oskarilaureaat, 1998; Tallinna Ülikooli Avatud Ülikooli aastaõppejõud, 2008; RäpinaAianduskooli aumärk, kauaaegse tulemusliku töö eest, 2009; Põlvamaa Aastakoolitaja, 2013.  

Kairi Kuusma

Psühhoterapeut ja konstellöör

Koolituskeskonna Innermind looja, nõustaja, kehapsühhoterapeut ja konstellöör. 

Hariduskäik: 3 aastane perekonstellatsiooni väljaõpe, 3 aastane keha psühhoteraapia väljaõpe, 3 aastane transpersonaalne hüpno- ja psühhoterapeudi väljaõpe

Akrediteering: European Association of Psychotherapy, Kehapsühhoteraapia ühingu SOMA liige, Eesti Proffesionaalsete Konstellööride Assotsatsiooni liige.

Jaana Saar

Süsteem-struktuursete lahenduste terapeut

Rahvusvaheliselt sertifitseeritud keha- ja psühhoterapeut, süsteem-struktuursete lahenduste terapeut (konstellatsioonid), psühhogenealoog ja  koolitaja. .

Kõige enam võtab minu, 8 aastaga väljakujunenud käekirja kokku: transpersonaalne ja terapeutiline. Ehk nii nagu iga inimene on erinev, nii on ka lähenemisviisid ja terapeutilised võtted kohandatud vastavalt kliendile. Inimene on terviksüsteem ja kui kuskil on raskus, siis mõjutab see kõike millega kokkupuututakse – pere, suhted, töö, lapsed, tervis, generatsioonid jne. Seega, ükskõik milline mure on, peegeldab see alati mingit tasakaalutust inimeses. Kas see on seal ammu, päritud või hiljuti tekkinud, ei ole vahet. Kõigel on põhjus ja seetõttu ka tagajärg. Ja lapseiga on kõige selle vundament. Milliseks see kujuneb, sellest sõltub ka sinna peale kerkiv „maja“ ehk täiskasvanud naine või mees.

Romet Vaino

Metaloodus asutaja

Sattusin looduse lummusesse juba varajases lapsepõlves. Kui keskkooli lõpuni möödus vaba aeg kalavetel ja metsades-rabades linde-loomi otsides, siis hilisem periood viis mind aastateks loodusest eemale. 

Läbi ebaõnnestunud karjäärivalikute ja läbipõlemise leidsin ootamatult enim tuge just loodusest ja meievaheline side sai läbi emotsionaalsete tagasilöökide taastatud. 

Äkitselt hakkas mulle huvi pakkuma kõik see, mis silmale nähtamatu – loodusmaastike mõju inimpsüühikale ja -füsioloogiale. Pean end iseõppijaks, kes püüab teaduslikud selgitused siduda isiklike kogemustega. 

Olles vahetanud kontoritöö matkajuhiks, vabakutseliseks kirjutajaks ja hobifotograafiks olemise vastu, otsin nüüd võimalusi ja viise kuidas juhatada ka teisi inimesi teadlikuma looduses kulgemise ja tugevama vaimse tervise suunas.

Urme Raadik

Imago suhteterapeut

Imago suhteterapeut ja Imago töötubade koolitaja. Urme usub, et “õnne valemiks” on kvaliteetsed lähisuhted. Omandades teadmised ja tööriistad saame võtta vastutuse oma elukvaliteedi eest, mis annab meile uskumatu jõu ja väe. 

Olen ise pikas suhtes ja kogenud aja jooksul nii tõuse kui ka mõõnu. Imago on aidanud mul iseendast ja oma kaaslasest väga palju teadlikumaks saada. See ei tähenda, et täna minu elus ei oleks probleeme. Olles aga teadlik on võimalus hakata märkama probleemides meie arengut ja kasvukohti – tervitama neid rõõmu ja uudishimuga.  Tean täna, et suhet on võimalik muuta oma unistuste suhteks – võti on just minu enda käes.

Margit Toomlaid

Rannamõisa lasteaia direktor

Kunagi ammu aega tagasi õppisin õpetajaks. Täna olen ikka veel õpetaja. Ja ikka veel vaimustun kasvamise ja õppimise valust ja võlust. Mind paeluvad uudsed ja julged lahendused, võimalus katsetada, pühendunud pedagoogid ja muidugi õppijad ise. Olen 16 aastat juhtinud lasteaeda, millel on õnn asuda suurepärases keskkonnas. Olen vastu võtnud väljakutse – kogu meid ümbritsev maailm meie oma hariduse kasuks tööle panna. Oleme ületanud kõikvõimalikke piire ja seda teekonda täiel rinnal nautinud.

Rannamõisa Lasteaed on väärtuskasvatuse lasteaed 2014, väärtuskasvatuse ekspert lasteaed 2017, kuulume Tervist Edendavate Lasteaedade Liitu ja EcoSchooli, oleme pälvinud Keskkonnakäpa tiitleid Õnneliku Õppija kategoorias.

Leena Tukkia

Toila Lasteaed "Naerumeri" direktor

Toila Lasteaed Naerumeri on traditsioone väärtustav edumeelne lasteaed.

Leena Tukkia räägib teemadel: meeskonnatöö, usaldus, julgus, lapse ja õpetaja potentsiaal.

Lasteaia eripärad:

  • Laps on looja ja tegutseja õppeprotsessis – lapsest lähtuv tegevuskultuur ja projektõpe.
  • Kodukoht – kodukoha ajaloo ja tänapäeva tundma õppimine.
  • Loodus- lasteaed asub looduskaunis kohas Oru pargi ja mere vahetus läheduses, mistõttu on loodus ja loodushoid lasteaia õppe-kasvatustöös olulisel kohal.
  • Aktiivne liikumine- liikumisega (õppetegevused õues, jalutuskäigud looduses, matkamine, muusikaline liikumine) ja sportliku tegevusega (virgutusvõimlemine, spordipäevade läbiviimine, erinevate spordialade tutvustamine, spordiürituste korraldamine) toetada lapse füüsilist, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut.

Aigar Vaigu

Füüsik ja "Rakett69" saatejuht

Aigar Vaigu on eesti füüsik.

Ta on teaduse populariseerija ning 2012. aastal Euroopa Ringhäälingute Liidu poolt maailma parimaks haridussaateks valitud “Rakett 69” pikaaegne saatejuht, kohtunik ning ülesannete koostaja. 

«Rakett» on olnud algusest peale üllatavalt populaarne. Võib-olla on populaarsuse taga tõsiasi, et see on tõesti kogupere saade. Tagasisidet tuleb väga palju, inimestel pole ükskõik, mis me ekraanil teeme. Mul on tunne, et tänu sellele saatele huvi teaduse vastu aina suureneb.

Me igatseme lihtsaid lahendusi. Elu on sageli keerulisem kui õpetus elust. Maailma kirjeldamisel peame mõtlema tõenäosustest. 

Andres Juur

teaduse populariseerija

Andres Juur on teaduse populariseerija.

Andres Juur on noorte teadussaate “Rakett 69” teadustoimetaja ning Raadio 2 teadusminutite toimetaja. Ta on olnud tegev Teadusteatris ja osalenud Tähe perepäevade korraldamisel. 2005. aastast lööb ta kaasa Eesti Füüsika Seltsi Teadusbussi projektis.

Ta on õpetanud informaatikat ja füüsikat Puurmani Gümnaasiumis.Ta on valmistanud AHHAA keskusse mitu eksponaati.

2011. aasta Eesti teaduse populariseerimise auhindamisel tunnustati teda ergutusauhinnaga valdkonnas “Parim teadust ja tehnoloogiat populariseeriv teadlane, ajakirjanik või õpetaja”. 

Kristina Mägi

Kohila lasteaed Sipsik direktor

Olen Kristina Mägi ja töötan Kohila lasteaed Sipsikus direktorina aastast 2006. Olen enda jaoks mõtestanud, et lasteaia juhtimine ei ole minu jaoks klassikalises võtmes töö, see on minu kirg, huvi, tahe ja elustiil. Sipsiku personal ja lapsed on minu jaoks nagu teine pere. Olen õnnelik, et mul on võimalik kaasa rääkida ja olla osaline nii paljude laste elus, mõjutada seda läbi lasteaia arengu sellises suunas, et nendest kujuneksid õnnelikud ja iseseisvad inimesed. Olen lõpetanud Tallinna Ülikoolis alushariduse pedagoogi magistriõppekava. Lisaks olen läbinudarvukal hulgal erinevaid täienduskoolitusi. Olen erialaselt aktiivne kuuludes mitmetessetöögruppidesse ja ühendustesse. 

Minu tööalaseid saavutusi on märgatud ja mulle on omistatud erinevaid tunnustusi:

  •  Kohila valla kuldaväärt koolmeister (2012), 
  • Raplamaa aasta õppeasutuse juht(2014), 
  • Aasta haridusjuht (2016), 
  • Tallinna Ülikooli silmapaistev vilistlane (2017). 

Nendest tunnustustest olulisemaks pean laste siirast tagasisidet ja nendega koos tegutsemist. 

Jane Snaith

Olen MTÜ Igale Lapsele Pere eestvedaja ja ühingu juhatuse liige aastast 2012. Aastast 2015 alates viin läbi koolitusi ja teemapäevi kiindumusteooria käsitlusest lapse arengut toetava keskkonna loomisel, 2020 aastast lisandusid traumateadlikkuse teemad. Lisaks on minu poolt tõlgitud USA lastepsühhiaatri B.Perry raamat “Poiss, keda kasvatati nagu koera”, Kim Goldingu “Sild üle rahutu vee. Jutustused, mis aitavad leida tee traumeeritud laste südamesse”, Dan Hughes’i “8 nurgakivi parimate suhete vundamendis” ja Nicola Marshalli „Kiindumussuhe. Käsiraamat õpetajatele“ , samuti Sarah Naish’i “Terapeutilise lapsevanema aabits”.

2020 lõpetasin Tallinna Ülikoolis sotsiaalpedagoogika ja lastekaitse magistriõppe. Täiendõppena olen läbinud Tartu Ülikooli e-õppe kursused nii nõustamise ja psühhoteraapia alustest kui eneseanalüüsist, kuulanud TÜ psühholoogia magistri ettevalmistusloenguid, 2016 – 2018 läbisin DDP (Dyadic Developmental Psychotherapy) põhikursused, 2019 sain Trauma Competent Care programmi (TCC) koolitaja väljaõppe. 2021 läbisin Karyn Purvis Child Development Institute (Texas, USA) TBRI (Trust-Based Relatinal Intervention) – usalduslikel suhetel põhinev sekkumine – praktiku väljaõppe.

Reesi Kuslap

Viimsi Gümnaasiumi õpetaja ja "Õpetaja kui juht" juhendaja

Reesi Kuslap on Viimsi Gümnaasiumi ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja ning kursuse “Õpetaja kui juht” juhendaja. Reesit saab pidada õpetamise aktivistiks, ta on õpetajate koolitaja ning tudengite praktikajuhendaja. Ta on võtnud missiooniks propageerida õpetajaametit – tal on selleks omanimeline Youtube’i kanal ja Facebookist leiab ta nimega “Räppiv õpetaja Reesi”. Reesi on üles astunud mitmetes haridusteemalistes telesaadetes ja reklaamkampaaniates. Õpetajaameti leidis ta tänu programmile “Noored Kooli”, hiljem omandas magistrikraadi Tallinna Ülikoolis.

Kristiine Kurema

Viimsi Gümnaasiumi õpetaja ja "Õpetaja kui juht" juhendaja

Kristiine on eesti keele ja kirjanduse õpetaja, kes soovib iga päev olla õpetajana natuke parem, kui oli eile. Seega panevad professionaalse arengu võimalused tal silma särama, mistõttu võtab ta enamasti haridusega seotud väljakutsed vastu. Näiteks juhendas ta distantsõppe ajal koos kolleegidega Jõhvi gümnaasiumis õpetajaametiga seotud valikainet ja Tartu ülikoolis eesti keele didaktika kursust. Õpetajana soovib ta ennekõike pakkuda õppijatele loovaid ülesandeid, mis ärgitavad noori pingutama, jõudma uudsete lahendusteni ning looma seoseid seniste teadmiste ja igapäevase eluga. Kristiine usub, et tõhus õppimine toimub heas koostöös, mille aluseks on õpetaja usalduslik suhe õppijatega.

Kristi Jõeorg

Meaningful Talks kaasasutaja

Mul on imeline perekond, kelle eest ma olen iga päev tänulik. Olen viimased 15 aastat tegutsenud tööohutuse valdkonnas, kus üheks osaks on ka psühhosotsiaalne kliima ettevõttes. Alustasin 2019 aastal õpinguid, mille lõpetamisel saab minust psühhoterapeut. 

Miks ma läksin seda valdkonda õppima? Mida enam ma enda tänases töös ja ennast ümbritsevate inimestega suhtlen, näen, kui tähtis on lapse vaimse tervise mõju tema täiskasvanuikka liikumisel ja enesega toimetulekul. 

Minu suureks missiooniks ja kireks on viia lapsevanemateni teadmisi, mis aitab olla parem lapsevanem ja ka lapsevanemaks olles iseennast hoida. 

Lilian Promet

Meaningful Talks kaasasutaja

Me kardame elus liiga paljut! Pelgame ebaõnnestuda, lähedaste arvamust ja meil on pidev hirm materiaalsete asjade pärast. Praegu ma tean, kui vajalik on teadvustada hirme ja väljakutseid, mõista, et elu ongi täis takistusi ja me ei pea neid eitama, vaid hoopis treenima end nendega silmitsi seisma. 

Aastal 2015 läbisin laste jooga õpetaja kursused ja alates sellest  ajast olen  täiendanud end nii täiskasvanute kui laste vaimse tervise teemadel. Olen aru saanud, kui palju vajavad lapsed tähelepanu ja kvaliteetaega ning vanemad teadlikkust – just sellepärast sai loodud ettevõtmine Meaningful Talks.

Milline saab olema see põnev teekond?

Kõik alltoodud teemad on seotud tervikpildi loomisega. Videokursus on üle ehitatud süsteemselt, nii et esialgu oled fookuses Sina ise, seejärel suhted ning siis lasteaiakeskkond.

I OSA - ENESEARENG

Millised on minu reaktsiooni- ja käitumismustrid?

Reaktsioonimustrid aitavad meil ennast paremini mõista. Aitavad mõista inimesi meie ümber. Tuleb selgus oma alateadlike käitumiste osas. Ja ka meie vanemate ja laste käitumiste mõistmine.

Lapsepõlve asjad, minu käivitajad ja mõjutajad, kuidas olen isiklikult kujunendud selliseks nagu täna olen.


Miks see teema oluline on?

Saades teadlikuks ja võttes omaks oma reaktsioonimustrid, haavatavuse ning maskid, mida oleme loonud oma kannatuste varjamiseks ja valu vähendamiseks, suudame liikuda iseendale lähemale. Oluline on mõista, et meie maskid on meile olnud toeks, vähendanud valu ja aidanud ellu jääda. See aitab meil paremini mõista nii meie vanemaid kui ka lapsi. Meie käitumine ja suhtlemine muutub vabamaks ja avatumaks.

 
Mis juhtub kui jätan lahendamata? 

Mida kauem me elame koos oma haavade ja maskidega, seda sügavamaks need lähevad. Me käitume vastavalt, kui kardame oma haava kellegagi koos kogeda ja ei taha näha, et peame ise kellegi haavaga seotud valu kandma. Teeme seda soovist olla armastatud või hirmust kellegi armastust kaotada. Seeläbi omandame käitumise, mis ei sobi meie olemusega kokku ning muutume kellekski teiseks, kes me tegelikult ei ole.


Mis muutub paremaks kui otsustan selle teemaga tegeleda? 

Oled enda suhtes ausam ja seeläbi saad olla pehmem ja leplikum ka teiste inimeste suhtes. Ei käivitu ja ei reageeri nii tugevalt inimeste ja situatsioonide peale. Lõpuks jõuad kohta enda sees, kus suudad säilitada rahu erinevates olukordades ja  elu situatsioonides, ka kõige keerulisemates. Inimesed, kes sind varem närvi ajasid või hirmu tekitasid enam seda ei põhjusta. Saame tagasi sisemise rahu ja kontakti õnnetundega.

II OSA - SUHTED

Kuidas tulla toime erinevas vanuses lastega? 

Kuidas täiskasvanute mõtteviis mõjutab lapsi ja nende mõtlemist? 

Kui kõikidel lastel oleks turvaline ja õpetlik keskkond, mis võimaldaks  õppida enda käitumist reguleerima ning teistega tõhusalt suhtlema, väheneks mitmesugune probleem- ja riskikäitumine. Lapseeas õpitud oskused annavad väärtusliku pagasi kogu eluks, et meil oleks tulevikus endaga hästi toimetulevad, rahulolevad ja muutuvas maailmas kohanevad täiskasvanud.

Tunnet turvaline väljendamine on loomulik ja energiat andev ning nende sagedane tagasihoidmine võib kahjustada nii vaimset kui ka füüsilist tervist ning seda mitte ainult lastel vaid ka täiskasvanutel. Lapsed õpivad empaatiat eelkõige jälgides täiskasvanute tegevust ning võttes tasapisi üle käitumismustrid ja hoiakud, mis on omased neid ümbritsevatele täiskasvanutele. 

Samuti vajavad lapsed rohkem lähedust, rahu ja rutiini, kui me vahest arvata oskaksime. Erandlik pole ka juhus, kus niiöelda halvasti käituv murelaps on see, kes vajab tegelikult kõige rohkem hellust.

Meie “õnne valemiks” on kvaliteetsed lähisuhted. Harvardi Ülikooli pikaajaline uuring (Grant Study) annab kinnituse, et toimivad lähisuhted on eduka ja õnneliku elu aluseks. Paraku ei õpetata meile, mis on siis need toimivad lähisuhted ja kuidas neid luua. Eksisteerib uskumus, et “õige suhe” peaks iseenesest toimima.

Räägime ja arutleme järgnevatel teemadel:

Mis on see, mida me lähisuhetes vajame ja millised on toimivad lähisuhted?

Miks me ei koge suhtes seda, millest unistame, kuigi alustame suhet alati parimate kavatsustega?

Millist mõju avaldab paarisuhe laste kasvukeskkonnale ja mida lapsed üldse vajavad?

Kuidas alustada muutustega, et luua unistuste suhe?

Kasu, mida saad:

Taipamise, et kõike on võimalik muuta ja see muutmise vägi on meis kõigis olemas.

Mõistmise, mis suhetes juhtub ja miks see nii on?

Tööriistad ja teejuhised, kuidas muutustega alustada.

Omandades teadmised ja tööriistad saame võtta vastutuse oma elukvaliteedi eest, mis annab meile uskumatu jõu ja väe. Alustades muutustega iseendas ja oma lähisuhetes astume suure sammu maailma turvalisemaks ja paremaks paigaks loomise teel.


Mis muutub paremaks kui otsustan selle teemaga tegeleda?

Õpetades lastele juba väikesest peale, kuidas tulla toime enda emotsioonidega ning näidates täiskasvanutena lastele eeskuju, kuidas lahendada konflikte, aitab see ennetada probleemide süvenemist, vähendada negatiivset mõju laste sotsiaal-emotsionaalsele arengule ning tänu sellele saame pikemas perspektiivsis ka tervema ühiskonna. Kuna tänasel päeval on vaimse tervise häired saanud üha suuremaks probleemiks ning varsti arvatakse, et depressioon on üks suurimaid töövõimetuse põhjuseid. 

LASTEAIA KESKKOND

Kust leida endas see julgus usalda last tema valikutes ja oma õpitee kujundamises? 

Eks ikka iseennast usaldades. Alles siis kui hakkame lapse päeva kujundades kuulama omaenda südame ja mõistuse häält, tuleb  usaldus enda vastu ja siis ka lapse vastu.

Kuidas kaasata kasvamisse kogu maailm ja selleläbi muuta maailma? Maailmaharidus lasteaias.

Miks on loodus ja loomad parimad kaasteelised läbi lapsepõlve?

Millise rolli õppimises valib õpetaja ja millise rolli saab laps? Kuhu mahutame õpiteel emme ja issi?

Kas projektõpe või avastusõpe või uurimusõpe või õueõpe või hoopis need kõik sügavas õppimises?

Kes seab eesmärgi, kes vastutab ja kes hoopis mängib ehk Laste Juhitud Päev?

LOODUSKESKKOND

Sinu sees on olemas kõik vastused, kui sa neid vaid kuuled ja kuulad – võtad vaikuse hetked kuulata ennast päriselt. Kuulata oma ürginstinkte.

Statistika näitab, et nii täiskasvanud kui lapsed veedavad üha suurema osa oma elust siseruumides ja ekraanide taga. Sellest tulenevalt nõrgeneb meie side väliskeskkonnaga, mis omakorda võtab meilt ära oskuse kasutada loodust kui ressurssi isiklikuks heaoluks ja arenguks. Räägime põhjalikumalt sellest, kuidas looduskeskkonnas viibimine inimese ja eelkõige noore inimese vaimset ja füüsilist arengut toetab, kuidas lapsele seda maailma tutvustada ja kuidas teda kontakti loomisel loodusega toetada. Eesmärk anda osalejaile mõtteid ja juhiseid, kuidas nutiajastul siiski leida võimalusi laste suunamiseks loodusesse.


Miks see teema oluline on?

Nutiajastu lapsed ja noored kannatavad ebakindluse, ärevuse ja tähelepanuga seotud probleemide käes. Uuringud on näidanud, et looduskeskkond arendab lastes probleemilahendamisoskust, õpetab toime tulema oma emotsioonidega, pakub väljakutseid ja tõstab läbi nende enesekindlust. Inimene, kes on lapsepõlves loodusega head suhted loonud, leiab sealt tuge nii füüsilises kui vaimses mõttes ka hilisematel eluperioodidel.

 
Mis juhtub kui jätan lahendamata?
Selle teema eiramisel jääb noorel inimesel kasutamata väga suure potentsiaaliga ressurss, mis võiks toetada tema aju arengut, tema vaimset heaolu ja füüsilist võimekust.


Mis muutub paremaks, kui otsustan selle teemaga tegeleda?

Teadlikul tegutsemisel anname lapsele tema elutee alguses kaasa ühe väärtusliku pagasi, mis toetab teda kogu järgneva elu jooksul. Looduses liikumine muudab meid rahulikumaks, õnnelikumaks ja tervemaks.

MIDA ÕPETAJAD VIDEOKURSUSEST ARVAVAD:

“AITÄH, koolitajatele Reesi ja Kristiine! Inspireerisite, tõite taastundmise rõõmu, andsite põhjuse kirjutada endale märkmeid, äratasite uudishimu, andsite lootust, ütlesite välja valjusti minu mõtteid, ” olite ja olete kahe jalaga maa peal “

Terje

“Väga vajalik kursus, eriti noorele õpetajale. Mugav, et see kursus toimub veebis ega pea kusagile füüsiliselt kohale minema. Aja kokkuhoid.”

Lehti

“Ootasin seda loengutsükklit huviga. Need kaks meest, Aigar Vaigu ja Andres Juur olid kui sissetöötatud kindapaar. Nende iga loenguosa täiendas eelmist. Ja kõik oli põnev, veidi vanast aga enamus uuest, kaasaegsest lähenemisest koolipedagoogikale. Ja kuidas nad pidevalt teineteist peegeldades kinnistasid minu mõtetes kuuldut. Olen väga rahul. Ilmselt tahan neid veel kuulata. ”

Riina

“Väga hea loeng. Meeldis, et siit saab infot, mida saan oma töös praktiliselt kasutada. Samas on äratundmisrõõmu, et olen õigel teel. Eriti meeldiski see, et kui pöörad tähelepanu negatiivsele, siis saadki negatiivsust. (paraku elus sellega kõige enam ju eksitakse) Ei kasuta küll VEPAt, kasutan KiVa ja TOREt, aga põhimõtted on võrdsed ka TOREs on empaatia ning tolerantsuse kasvatamine ja koostööoskuste arendamine Tänan toreda loengu eest! ”

Ülle

“Kairi loengust sain väga palju taipamist olnule,valusatele kogemustele minu elus ja tean väga hästi millega tuleb veel tööd teha. Sain teada, et minus on mitmeid reaktsiooni mustreid eriti hästi tuli sõnavaras välja ja kuidas käitub erinevareaktsiooni mustri esindaja, kui on mingi agressiivne situatsioon. Praeguseks ma tean kuidas jälgida oma sisemist tasakaalu, kuidas leida sisemine tasakaal 3 osa vahel ja toime tulla oma reaktsiooni mustritega.”

Ilme

“Mulle meeldis väga Toivo Niiberg oma ala spetsialist, kogemuste ja tarkade soovitustega õpetaja. Headnipid oma tööst ja muidugi huumorimeel.”

Tatjana

Oleme kursuse headuses nii kindlad, et võtame kõik riskid enda kanda! Kui Sa ei ole tulemusega rahul, maksame sulle raha 100% tagasi.

Juhuks kui Sa siiski veel kahtled, kas videokursuse läbimine ikka annab õpetajatele loodetud tulemused… 

Meil on sulle lahendus!

Kui teie kollektiivi õpetajad ei ole 30 päeva jooksul, peale kursusega lustamist leidnud enda jaoks ühtegi väärt mõtet või strateegiat, mida nad saaksid iseenda ja koolielu paremaks muutmisel rakendada, siis ilmselgelt ei ole see kursus nende jaoks ja me maksame rõõmuga kogu raha tagasi. 

Piisab, kui kirjutad sellest aadressile info@meaningfultalks.eu ning annad meile teada, et see kursus ei ole teie kollektiivile ning me maksame kogu raha tagasi.

Oleme kursuse headuses nii kindlad, et võtame kõik riskid enda kanda!

VIDEOKURSUSE HIND ÜHELE OSALEJALE:

VIDEOKURSUS: “Kuidas õpetajana hästi hakkama saada ja hoida iseennast tasakaalus?”

Kui Sa oled Eesti Lasteaednike Liidu liige, siis Sulle on kursus veel 10 eurot soodsam ja maksad KOKKU ainult 35 eurot.

SOODUSHIND ÜHELE OSALEJALE

75
45
Hind sisaldab käibemaksu
  • OST SISALDAB
  • KINDEL kursuse keskkond, kus on kõik videosalvestused
  • Kinnine grupp kursuse keskkonnas, kus õpetajad saavad jooksvalt küsida oma põletavaid küsimusi
  • videomaterjal jääb Sulle kätte saadavaks kuni 6 kuuks
  • Lisaküsimuste korral pöördu ylle@meaningfultalks.eu
  • Mobiil: +372 510 2133

Küsimuste korral võta ühendust:

telefonil: 510 2133

emaili teel: ylle@meaningfultalks.eu

Virtuaalse kohtumiseni kursusel!
Kristi Jõeorg ja Lilian Promet